Tuesday 5 March 2024

PO Receipts Interface

 The Receiving Open Interface is used for processing and validating receipt data that comes from sources other than the Receipts window in Purchasing.

Pre-requisites:

Set of Books

Code combinations

Employees

Items


Interface tables:

RCV_HEADERS_INTERFACE

RCV_TRANSACTIONS_INTERFACE

PO_INTERFACE_ERRORS


Concurrent program:

RECEIVING OPEN INTERFACE


Base tables:

RCV_SHIPMENT_HEADERS

RCV_SHIPMENT_LINES

RCV_TRANSACTIONS


Validations:

Check that SHIPPED_DATE should not be later than today.

Check if vendor is valid.

If Invoice number is passed, check for its validity

Check if Item is valid

Some important columns that need to be populated in the interface tables:

RCV_HEADERS_INTERFACE:

HEADER_INTERFACE_ID

GROUP_ID

PROCESSING_STATUS_

CODE

RECEIPT_SOURCE_CODE

TRANSACTION_TYPE

SHIPMENT_NUM

RECEIPT_NUM

VENDOR_NAME

SHIP_TO_

ORGANIZATION_CODE

SHIPPED_DATE

INVOICE_NUM

INVOICE_DATE

TOTAL_INVOICE_

AMOUNT

PAYMENT_TERMS_ID

EMPLOYEE_NAME

VALIDATION_FLAG (Indicates whether to validate a row or not, values ‘Y’, ‘N’)

RCV_TRANSACTIONS_INTERFACE:

INTERFACE_TRANSACTION_ID

GROUP_ID

TRANSACTION_TYPE (‘SHIP’ for a standard shipment (an ASN or ASBN)

or ‘RECEIVE’ for a standard receipt)

TRANSACTION_DATE

PROCESSING_STATUS_CODE =’PENDING’

CATEGORY_ID

QUANTITY

UNIT_OF_MEASURE

ITEM_DESCRIPTION

ITEM_REVISION

EMPLOYEE_ID

AUTO_TRANSACT_CODE

SHIP_TO_LOCATION_ID

RECEIPT_SOURCE_CODE

TO_ORGANIZATION_CODE

SOURCE_DOCUMENT_CODE

PO_HEADER_ID

PO_RELEASE_ID

PO_LINE_ID

PO_LINE_LOCATION_ID

PO_DISTRIBUTION_ID

SUBINVENTORY

HEADER_INTERFACE_ID

DELIVER_TO_PERSON_NAME

DELIVER_TO_LOCATION_CODE

VALIDATION_FLAG

ITEM_NUM

VENDOR_ITEM_NUM

VENDOR_ID

VENDOR_SITE_ID

ITEM_ID

ITEM_DESCRIPTION

SHIP_TO_LOCATION_ID

No comments:

Post a Comment